Monday, February 23, 2009

holiday @ l.a.n.g.k.a.w.i


Assalamualaikum..

haiiiii..i'm back..cewah..mcm la g obersi berbln2:p well..as story in my last entry..aku akn bercuti di langkawi kan..so entry kali nih..aku nak story mory la kisah2,kenangan2, peristiwa2 dan yg sewaktu dgnnnya berkenaan dgn percutian aku.. (xkn holiday org len plak kan:D) aku rs klu aku story without pics xsyok la kan..buhsan gitu..so aku tepek la bbrapa keping gbr2 aku+hubby+aQeel sms berholiday..xdela aku boh sume gbr yg kami amik..thousand of photos tau! (heheehee..xla sampai ribu riban..ratus jek:D..tp kalu nak tgk sume photo bole tgk kat frenster aku;)

~so aku mulakan dgn pelepasan kami ke langkawi dgn menaiki MAS airline..cewah..ayat skema..ok gbr ni kitorang soh steward tu amikkan..br je blps dari KLIA..ha nak tau x kejadian sblm tiba d klia tu..flight kul 8pm so kena check in 2jam sblm..tp kitorang trlmbt 15 minit (hubby sbnrnya..:p) so xleh nak check in kt klsentral (unless check in without luggage..aje gile nak usung beg yg beso bagak tu naik perut flight ..) so tpksala hubby g ke KLIA dulu utk check in...aku plak kena tunggu anak aku smpai (sbb aku dr opis, mak aku tlg bawa aQeel dr umah sbb hubby bw sume beg2 kitorang..so mak aku gerak lmbt sket la..konon2 xnak tunggu lama kat klsentral)at last hubby g KLIA utk check in dulu, aku g kemudian ngn aQeel..huhu..nasib baik ler aQeel suke naik KLIA express tuh..so xde mslh la bg aku..ha tu la kisahnya..~
~ ok ni dh slamat smpai di langkawi airport..sempat lagi kitorang posing dpn flite..ala-ala jakun gitu..ekekkek:D lps dh bergambo sakan, kitorang heading to Helang hotel..check in~



~ ni kat Helang hotel..sila mklum..en aQeel pantang jmpe tepon..tu la gayanya bila dpt tepon..aku rs lps kitorang check out msti lingkup tepon tuh. :D hotel Helang ni dekat je ngn airport..jln kaki pn smpai..best giler hotel nih..bathroom dia 1st class la..mana xnya..sinki je rm2k rege nye..*lupe nak snap gambo sinki tu* ..tp mmg cantik la..selesa..so i am highly recommended this hotel..seriously! so selesai mlm pertama di langkawi ~
~ jeng jeng jeng! ha ni la bende pling penting aku nak beli sesampainye di langkawi..ekeke:D 2nd day kitorang g shopping2 segala mcm coklat n sotong2, kacang2 pn ade...aku siap beli beg extra lagi utk sumbat sume cekelat ni..hehe..besela tpt2 shopping ni tentunya kat Kuah n Padang Matsirat..1 mlm je kitorang shopping abis sume..sbbnya siang tu aku n hubby mls nak merayap..cuaca panas terik la..*DAIM tu feveret choc aku n hubby selain ferrero..kisses pn feveret..errkkk..sume dlm gambo tuh feveret sbnrya:D ni 1st round shopping..adela aku beli coklat lagi secara runcit..(masuk duty free zone kat sblh underwater world tu aku rembat gk 1-2 coklat:D)

~ ini adlh kejadian yg tdk diingini ttp tlh berlaku..huhu..en aQeel tlh mematahkan spec ayahnya..nasib baik ler ayah bw contact lense..hayat spec ni xsampai sethun..aritu patah sbb aku trpijak..hehe:D moral of the story..pakai contact lense..:p ~

~ nmpk x bukit yg mcm org peknen baring tuh..ha tu la tasik dayang bunting..kitorang g meronda pulau plak hr kedua..1st g tasik dayang bunting, then g tgk eagles and last lepak kat pulau beras basah..~

~ ni atas boat on the way ke tasik dayang bunting tuh..aQeel nmpk layannn naik bot..mula2 je dia nangis..takut kot sbb 1st time kan..tp mase atas bot tu pn dia diam je menikmati angin laut..cewah..yg sebenonya aku rs dia mamai sbb ngntuk:p **topi pink tu aku beli mlm kitorang shoping coklat tuh:D aku bknnya ngengada nak pakai topi tu..tp aku kan ade sakit SLE ..so xleh la terdedah sgt kat matahari..pakai topi ni ok gk..xpanas sgt;) ~

~ ni tangga menuju ke tasik dayang bunting tu..ni baru nak mendaki..perghhh penat giler..aku xsangka nak ke tasik tu kena daki bukit turun bukit..curam btol mase nak turun ke tasik tuh..klau aku tau awal2 mmg aku maleh nak g..hehehe:D *sila maklum gbr ni diambil sblm pendakian bermula..sbb tu ceria jek..haha:p ~

~ ha ni la tasik dayang bunting tu.ramai gk org yg mandi..(org ckp kalu nak cepat peknen mandi kat sini..dongeng je tu!) aku n hubby xmandi..kitornag naik solar boat je..memula nak naik pedal boat je..br rm15..skli bdk pn dia kira so xleh naik pedal boat sbb 3 org xmuat..mengong btol..trpksa la kitorang naik solar boat (rm30 stgh jam plak tuh..huh) solar boat ni smae je cam pedal boat cuma xyah kayuh..tp kitorang tpksa gk mengayuh sbb bila kitornag xbuat ape2 ats boat tu..aQeel merengek..so bila kitorang mengayuh dia diam..adoiii..sia2 je byr rm30..huhu..~
~aQeel pn nak kayuh jgk.. so lps tu kitorang g tgk eagles n lepaks kat pulau beras basah..mase atas bot tu aQeel tido dgn lenanya dibuai hembusan angin laut..fuhh..layann...tu je la aktiviti hari kedua kitorang..mlm tu g shopping lagi...sempat singgah pasar mlm kat mane tah..xingt:D ala sama je cam kat kl..~

~ hubby mndi pool ngn aQeel kat langkasuka beach resort..oh ye..lupe nak btau..hari pertama(jumaat) kitorang check in hotel langkasuka beach plk smpai hr ketiga (ahad)..hmm..amat mengecewakan...mgkin nasib kami kurang baik..atau mgkin sbb mula2 kami dh dok kat hotel helang yg ala2 4 star tu kan..kali ni hotel langkasuka ni kami dpt bilik yg ade problem aircon..nasib baik ade kipas.bathroom busuk n air bertakung..sumbat kot..lebih menyedihkan..getah paip pn xde..kena guna GAYONG! hahaha..nak gelak pn ade..nyamuk pnyela byk...klu tepuk je beg aku yg wrna itam tuh..ha segala tok nenek nyamuk sume terbang kuar..adeh..ape la nasib..aku dh request nak tukar bilik..tp bilik sume dh penuh..so trpksa la kami tahan je dgn sume bende tuh..huhu..sebenornye kan..memula tu kitorang dpt bilik yg ok..lantai pn licin je..bersih..tp katil la plak..dia kasi 2 queen bed..hubby xnak..hubby nk gk king bed..skali dia kasi king bed tp condition dia plk truk cam aku ckp tu,.so moral of the story..jgn tukar2 bilik..hahaha.:D **bile keadaan camtu..kitorang nyesal sgt x stay je kat helang smpai balik :( so kitorang check out 22hb kul 12pm...
~ at first kitorang plan lps check out nak g cable car n jenjalan kat dataran helang..so mmg full la aktiviti lps check out utk last day tu..sbb tu kitorang xbook any hotel..flight kul 8mlm..antara 1-6pm je nak merayau..mmg just nice la..skali plan trpksa diubah,..aku kan dh memborong segala mcm coklat..smpai penuh 1 beg besor..so aku terpikir ler..xkan nak usung coklat ni..nnti tinggl dlm kete maunye la cair sume coklat2 tuh..cuaca panas terik plak tuh..so hanya disebabkan nak sejukkan coklat tu kitorang tpksa check in hotel murah jek..sewa hotel mahal rugi plak..bkn nak dok lama...lps check in je..letak beg dlm bilik kitorang pn cow g naik cable car n jenjalan..ptg tu balik hotel just mkn,hubby g smyg pastu check out..ceh..beso btol pangkat coklat tuh..sewa bilik semata2 utk beg coklat:D ha gambo kat atas tu kat depan hotel murh tu la..kat area pantai chenang...syok gk angin pantai ni..hubby suke la..nak cari ketenangan katanya kan:p~
~en aQeel nmpk gembira berkaki ayam..~

~ miss ibu n en aQeel..hehe;) ~
~ ni dlm cable car..tinggi btol..gayat sgt mase nak naik tuh...kecut je perut.. ayah buat2 relax je tuh..dlm gbr:D ~
~ aku pn sama..dlm gambo buat2 relax..haha..aQeel gk syok..xtau ape2 ~

~ jmbatan ni la yg aku idam2kan nak sgt naik..tp bila smpai je kat situ..perghh..gayat tau! aku sparuh jln je..nk patah balik hubby xkasi..dia pksa gk aku jln smpai seberang sana..huhu..gerun!!~
~ ni dekat middle stesen cable car..just turun amik gbr jek..~

~ kat jambatan gantung..~

~aQeel berkaki ayam..konon2 brani gk tuh..kitorang saje xbg dia pakai kasut dia sbb klau dia berkasut..jgn harp dia nak didokong..jenuh kitrang nak kepung kalu dia dpt tanah..~
~ni nak balik ke cable car..ni pn aku xtau rupenye dari cable car ke jmbatan gantung ni kena daki n turun bukit yg curam mcm kat tasik dayang bunting tuh..perghh..penat lagi..adehhh...~
~ siap ade sediakan bangku lagi..utk org2 cam kami ni la..yg dh semput mendukung anak nak mendaki tangga tu..gambo ni ade mat salleh yg offer nak amikkan....baik sungguh..xyah minta tlg dia sdiri offer diri..ekeke:D utk pengetahuan korang..kami xsempat pn nak g dataran helang,tpt minyak gamat, telaga tujuh, makam mahsuri..err..bkn xsempat sbnrnya..lebih tepat lagi..MALAS..sbb cuaca panas la..so agk kurang best nak jenajlan..kalu shoping xpe..dlm bangunan..ekeke:D~


abis dh..dh nak balik dh..sampai je kat bwh cable car dh kul 4 lebih..ape lagi..rushing la..nk mkn..smayang lagi..kemas lagi..dlm pada kitorang kelam kabut tu..sempat lagi shopping bju2 utk anak2 buah..hehehe..and lastly kitorang smpai airport kul 645pm..pastu Q utk check in Air Asia..huhu..panjang giler..flite delay plak tuh...hmm..sabo je la..

mase nak naik Air Asia tu..kena Q panjang..dia x offer pn kat aku utk masuk flite dulu..huhu..dorng xkisah pn ko bawak anak kecik ke baby ke..sume kena bratur..unless ko byr additional charges utk fast lane..huh..tah pape tah..tp nak buat camne..mmg camtu bisnes concept air asia..customization..berbeza dgn MAS..tgh aku dok layan anak aku main2 tu..stewardess tu dtg soh aku bawa anak masuk flite dulu..n sume yg bw budak n baby masuk dulu..huh..sungguh bagus..before ths naik flite sorang..so xrasa sgt beza dia..so bila dh ade anak ni..rs sket la..tp overall ok la.. **aku siap amik kacang extra lagi yg MAS provide mase dlm flite..hahahaha:D alhamdulillah kami selamat pegi dan selamat pulang dari langkawi..syok dpt bercuti..hope dpt g lagi..thanks to hubby for the enjoyable moment tht we have;) i love u so much:*

** hubby ade ckp nk bw g bukit tinggi indonesia..tp aku nak bandung..bole shopping lagii!! :D


**edited..b4 g tu aku sempat survey rege coklat kat klsentral..bkn ape saje je nak tgk beza dia..n mmg jauh beza..ferrero roche rege kt klsentral RM35 utk 30 biji tp kt sana cuma RM23 jek! DAIM paket beso tu kat klsentral RM23 kat sana cuma RM13..emm kisses tu aku lupe plak nk tgk..tp kat sane RM11 jek..kit kat (dlm dia ade 3 keping yg 4 bar tu) RM5.50 je..kat kl..sekeping yg 4 bar tu RM2.40..toblerone tu plak kat sane RM10 jek utk 5 btg yg kecik tu,..klu saiz beso aku tgk rege dia RM19.00..wahhh..mmg murah!..hehehe..sbb tu aku giler shopping coklat kat sane:D
p/s: utk kengkawan yg rs ngidam nk mkn coklat..mehla jmput dtg ke umah..ni jemputan ikhlas tau!.. just ym me @ suzieycomei@yahoo.com ;)

36 comments:

Anonymous said...

wess...tak sempat aku nak kirimk coklet kisses kat ko!!!
huhu....pebret aku ok kisses tu.
brape satu paket kalau beli kat langkawi?

Suziey Ahmad said...

Asyida: ha kalu nak mkn meh mai umah aku..sepeket rm13 jek..

Anonymous said...

Rm13 jek? Huaaa, bestnyaaa!!!! aritu suh pd belikan kat epot,Rm25...mahal plak..ekeke...dah tau mahal tp gatal suh beli gak..heeee

Suziey Ahmad said...

Asyida: eh silap la syu..bkn 13..tu daim..kisses tu rm11 jek..ekek..airport mmg la mahal..kat snaa mmg murah giler..hehe..

♥ Mrs. C ♥ said...

perrghh.. best nyer cuti2....

Helang hotel best ekkk... tak sangka pulak langkasuka tu byk masalah ek.. dlm gambar iklan kemain lagi...

spek mate next time kena buat anti lasak... erkk ade ke? hehehe

psl tu la ek tasik tu nama dayang bunting ekk.. sbb ade bentuk.. haihh.. mcm2...

owh baru tau suziey ade SLE... same mcm my sis, dia pon ade gak..

huhuhu... lps ni nk pi langkawi gak la... ehmm tah bile.. heheh..

Anonymous said...

amboi suzie..cooti sakan ek..bukan main sronok si kecil tu (including mummy & daddy nyer, heh..heh..)

banyak nyer borong coklat. tu ler, kalau gi sana, takbeli coklat, rugi amat ler. brpa abih? adik ipar gi sana perabih rm500 untuk beli coklat jer, huh..huh...

p/s: sorry, lambat nak wish, happy belated birthday. yupp, kita lahir sama bulan.

MiJa said...

hahaha aku menyoping cekelat kt lgkawi bln lepas melambak2 ag kt peti ais umah aku,hahah.
aku taw psl tangga byk kt tasik dyg bunting itu,sbb itu aku x ke sana..wakaka pdhal aku kan rombongan sesama parents&inlaw so xpayah la diorg nk mendaki2 tangga ittew.ekekek.
nway,comel plak aku tgk ko pkai topi pink itu pn suziey oi!^^

MalayConfinementLady said...

uihh...byk nyer cekelat!
nk dtg umah mkn ceklat nih!
teringat kngn kitorg pg langkawi dulu..bab menyoping mmg best kan!

ske ar topi pink tuh...
sesuai ngan muka suziey!

Mama Danish said...

wahhh besnye suziey pi holiday..yg paling xtahan cekelat tuhh...sedapnye..nanti simpan kt lily sket ek..sok lusa sampai arr umah suziey..hehe

Khas Lysha said...

bestnyer holiday... bestnyer cokelat... bestnyer bestnyer bestnyer... :D

Suziey Ahmad said...

CoNniE: emm helang best..okla..maybe nasib kitorang xbaik dpt bilik yg problem masa kat langkasuka..tp view dia ok la..nice..nmpk laut..

erkk..ade ke spek tahan lasak..kalu ade nak serbu nih:p

aah sbb bntuk je..indah ciptaan Tuhan kan:)

oo ur sis pn ade SLE eh..emm sama la..hope dia xteruk sgt...

pegi connie jgn xpegi..pastu shopping cekelat bebanyk:p

Suziey Ahmad said...

mastura: heheh..sonot ler kak mas..mmg sikenit tu yg sonot sangt:p
emm sy abis around tht gk la..mmg mase shoping xrase pn duit kuar..dh balik hotel baru ler rs kempis je poket..hahaah:D
thanks for the wish:)

Suziey Ahmad said...

mija: la kalu tau ko pnye byk lagi aku xbeli..g je umah ko amik..wakaka..

haha..tau xpe..pegi dgn parents n PIL tentu2 nye la xlarat org tua tu nk mendaki..sian la kat depa..aku ni pn semput tau!

yes..ayat last tu yg best dgr..rs nak highlight besor2:D

Suziey Ahmad said...

Miim: meh meh dtg umah miim..hehe..blh mkn cekelat..kalu ke langkawi xshoping mcm xsah gitu..haha:D

hehe..suke eh topi tu..murah jek..belas2 ringgit je (xprasan bape sbb hubby yg bayo:D)tp confirm below rm20..haha

Suziey Ahmad said...

Mama Danish: meh cepat lily..while stock last..ekekek:D

Suziey Ahmad said...

Khas: amboih khas..sumenye best.:P
tp mmg pn sumenye best..paling best cekelat:D

watie wyyn said...

wah..sungguh pink uols...
bestnye cuti2 mesia...da lama tak g holiday..
btw..i've been to bandung...for me..indah khabar dari rupa..woohoo..

Suziey Ahmad said...

mummYaeesh: hahah..tetiba je minat kat pink:D

g la holiday..bw en yaeesh n ajak ah kau:p

ouh u dh g bandung eh..indah kabar dr rupe..owww owww..kena buat survey nih..hahaha..

NizA said...

nak cekelat!!!!!uhuhuh...

Anonymous said...

semlm ada anta 1 komen apasal x kuar pun kat sini ek??? hampesges betul!
(semlm pakai pc kat tkt8 tu, biol sket...hehehe..)
re: aa...mmg pun nama my nephew tu diambil sempena nama zz tu...bapak dia ler, minat sgt!
re: sama ek kek tu?? hehehe...x pasan la pulak!

I-sya said...

em.. pinggan mangkuk tak nyoping ker? aku lagi suker pinggan mangkuk dari cekelat walaupun cekelat itu peberat aku. ngapa ya??? seleraku sudah bertukar... adoiyai....

MaS-HaNa said...

WAHHHHHHHHHH SUZIEY nak cekelet :((nak cekelet:((nak cekelet:((

DYLA said...

amboi bergaya nyer dia kat langkawi tu....

bak sni sket coklat tu leh...

Suziey Ahmad said...

niza: niza..meh dtg umah..mkn cekelat:D

Suziey Ahmad said...

elliya: oo smlm relief kak azie eh..hhaha..pc nmpk canggih tp biul..ekeke:p

oo btolla bapak dia minat zz tuh..dasat btol..fanatik sungguh:D

hehe..same kek tu..tgk dlm entry my besday "28"

Suziey Ahmad said...

CaMaRPuTiH: aku minat gk tgk vantage set..murah..tp memikiorkan nak ngangkut tuh..maleh la nak beli..lgpn set pinggan mak aku bg pn terperap dlm kabinet umah..hehe..so baik aku nyopping cekelat byk2:p

waa dh jadi mak org dh tuko selera ke?ekeke:D

Suziey Ahmad said...

MaS-HaNa: mas meh la dtg umah mkn cekelat..

waaa sume org dijmeput dtg umah mkn cekelat..tp while stock last..kalu dh abis xleh buatpe la/.ekekek:D

Suziey Ahmad said...

DYLA: hahahha..mase tu la nak bergaya..ekeke..ala bese je tuh..gaya santai gitu..konon2 la :D

emm camne nak kasi ek cekelat tuh..meh ler dtg umah mkn cekelat..umah ur grandmom dekat kan..hahaha:D

Mizz_Ila said...

bestnye...

Anonymous said...

Dah tengok, betul la, sama heheheh....
Yela, kek tema utk feb kot :)

pss..sekarang ni pun kat tkt8 ni ha!!! lets see, kuar tak komen kali ni...

re: PC dia mmg canggih, tp network lagi haru dari haru biru blues..hehehe...

Suziey Ahmad said...

MUMMY ILA: hehe..mmg best..xnak balik pn ade :D

Suziey Ahmad said...

Elliya:
ha kan dh ckp..tu kek tema utk feb kot..hahahha..tulisan ats kek je lain:p

yesss..brjaya kuor komen ni..hahaha..dpt kubayangkan btapa harunye connection kat atas tu..ekeke..sabo yek:D
(lame btol dorang review eh)

dakgilachoc said...

pergh tutup mata tgk pic choc tu..tertelan2 air lio ni tau...huaaaaaaaaa..nak gi langkawi gak...takleh jadik ni..=P

Suziey Ahmad said...

nani: eh jgn tutup mata..kalu tutup mata camne nak tgk cekelat tuh..ekekee:D

ha cepat g sementara coklat masih byk..hahahhaa..xlari coklat dikejor :p

FiEd said...

hensem plak aku tgk si shah pakai itu contact lens heheh.. ;p

Suziey Ahmad said...

fied: ekekekek..ko jgn puji depan2 tau..hahahh:p

Related Posts with Thumbnails
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio